Flere bedrifter bruker B2B Lead Generation systemer

Flere bedrifter bruker B2B Lead Generation systemer

Har du fått en telefon fra en selger, kun dager etter du tilfeldigvis var inne på en bedrifts nettside? Mest sannsynlig bruker bedriften et B2B Lead Generation system, og det bør kanskje din bedrift også gjøre.

Hva er B2B Lead Generation-systemer?

Med gode verktøy kan man identifisere hvilken bedrift dine nettsidebesøkende jobber i. Avhengig av hvilket system man har, kan man se hele den digitale kundereisen til en bedrift, uten at de har konvertert. Man kan få informasjon om hvilken bedrift de jobber i, hvilket innhold de har konsumert på din nettside, hvor lenge de var på hver underside, hvordan de fant din bedrift, og ikke minst hva det siste de så på var, før de forlot nettsiden din.

Denne informasjonen kan være forskjellen på en anonym nettsidebruker, og en ny, stor og fornøyd kunde. Det eneste man trenger å gjøre, er å skaffe seg et system som kan gi deg denne informasjonen.

Hvilke systemer finnes?

Det finnes forskjellige systemer og leverandører av B2B Lead Generation. De meste kjente er:

  • Albacross
  • Leadfeeder
  • Leadbooster
  • Leadinfo

Hvilken aktør bør du velge?

Den største forskjellen på systemene er brukergrensesnitt, layout og pris. Det er ofte små forskjeller i hvordan det innhentes informasjon om leads, og hvordan dette presenteres. Som den eneste norske aktøren på markedet er Leadbooster antagelig det alternativet som gir mest verdi for pengene.

Hos Leadbooster får du samme informasjon som hos de andre, men de er noe rimeligere enn alternativene. I tillegg kan du samle all informasjon om annonsering i sosiale medier og på Google i plattformen, samt få konkrete tips til hvordan du kan rangere bedre organisk hos søkemotorer.

Uavhengig av hvilken aktør du velger, bør du ha et B2B Lead Generation system om du har bedriftskunder.